Наукові конференції Львівського національного університету імені Івана Франка, ІІ Міжнародна науково-практична конференція «КОМУНІКАЦІЯ У СУЧАСНОМУ СОЦІУМІ»

Розмір шрифта: 
МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ТУРИЗМОЗНАВСТВА
Наталія ІВАСІВ

##manager.scheduler.building##: Факультет іноземних мов
##manager.scheduler.room##: Ауд. 434
Дата: 2018-06-08 03:00 – 05:30
Змінено: 2018-06-02

Тези


Сучасний ринок праці недостатньо забезпечений компетентними фахівцями туристичного профілю, що володіють іншомовною професійно-комунікативною компетентністю (ІПКК), необхідною для самостійного і ефективного вирішення професійних завдань в умовах посилення міжкультурної комунікації. Узагальнивши дослідження різних аспектів іншомовної професійної підготовки фахівців індустрії туризму, ми прийшли до висновку, що проблема формування ІПКК у майбутніх фахівців з туризмознавства є недостатньо дослідженою. У своїх наукових працях ряд дослідників [1; 2; 3; 4] займались питанням технології проектування і моделювання змісту професійної туристичної освіти, розробляли моделі для підготовки фахівців туристичної індустрії. Проте, ці наукові розвідки не охоплюють усієї повноти проблеми розробки комплексної моделі професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства, що усувала би протиріччя між підвищеними вимогами суспільства до рівня володіння іноземними мовами фахівцями сфери туризму та практикою підготовки згаданих фахівців в умовах скорочення аудиторних занять з іноземної мови у ЗВО України.

Потреба пошуку нових та переосмислення існуючих підходів, форм, засобів, та методів професійної іншомовної підготовки студентів зумовила створення моделі професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства у закладах вищої освіти України.

У контексті нашого дослідження розробка моделі передбачає: 1) визначення та наукове обґрунтування організаційних підходів до відбору і структурування змісту професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства; 2) опору на загальнодидактичні і теоретико-методологічні принципи викладання іноземної мови; 3) вибір оптимальної послідовності організації елементів освітнього процесу.

Відповідно до загальнотеоретичних принципів моделювання визначено наступні характеристики моделі як педагогічного об'єкту:

  • модель включає компоненти, які безпосередньо і позитивно впливають на якість процесу формування ІПКК майбутніх фахівців з туризмознавства;
  • модель має просту структуру, яку можна діагностувати і контролювати на всіх стадіях її реалізації;
  • модель забезпечує не тільки контроль процесу формування ІПКК, а й можливість внесення корегування.

Структурно-функціональна модель професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства у ЗВО України характеризується цілісністю: всі її елементи слугують для спільної мети – високоякісної іншомовної професійної підготовки фахівців з туризмознавства, що володіють високим рівнем ІПКК. Реалізується модель у межах навчальних дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова професійного спрямування».

Розроблена структурно-функціональна модель професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства є багатокомпонентною та відображає зв’язки і відношення між усіма компонентами та їх складовими. Вона включає наступні компоненти: цільовий (мета і завдання), теоретико-методологічний (підходи і принципи), змістовий (предметний та процесуальний аспекти), організаційний (форми, засоби та методи навчання), результативний (ґрунтується на чіткій системі критеріїв і показників рівнів сформованості ІПКК майбутніх фахівців з туризмознавства на різних етапах) та корегувальний (корегує процес формування ІПКК майбутніх фахівців з туризмознавства, дає можливість встановити зворотній зв'язок між усіма компонентами моделі).

У результаті апробації моделі професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства виявлено, що дана модель сприяє формуванню високого рівня іншомовної професійно-комунікативної компетентності студентів у процесі вивчення іноземної мови професійного спрямування. Ефективність функціонування запропонованої моделі підтверджена результатами, отриманими у процесі її впровадження.

Література


  1. Баглай О. І. Формування готовності майбутніх фахівців міжнародного туризму до міжкультурного спілкування у професійній підготовці: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. І. Баглай, Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України. – Київ, 2013. – 22 с.
  2. Кухта І. В. Формування іншомовної комунікативної культури майбутніх фахівців туристичної сфери: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / І. В. Кухта, Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка – Тернопіль, 2011. – 24 с
  3. Квартальнов В. А. Туризм / В. А. Квартальнов. – М. : Финансы и статистика, 2002. – 320 с.
  4. Лобышева Т. М. Формирование профессиональной компетентности у будущих менеджеров индустрии туризма на основе интегративного подхода: автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец.13.00.08 / Т. М. Лобышева. – Чебоксары, 2013 – 24 с.